Friday 30 November 2012

Checkup Dua Bulan dan Perjalanan Jauh Kali Pertama Ahmad!!

Over sangat kan tajuk entry nak panjang-panjang. Hari selasa baru-baru ni Ahmad pergi checkup dua bulan dengan mummy dan dedi. Dapat la satu lagi suntikan kat peha Ahmad. Ouch! Tapi Ahmad tak nangis pun masa kena cucuk jarum tu.. bila nurse suntik ubat baru la Ahmad uwaaa!! terus mummy sumbat susu, Ahmad pun diam.. Goodboy lah Ahmad!

Mummy sebenarnya tak sihat sangat sekarang, sebab peranakan mummy masih lagi terasa sakit. Dah dua bulan lebih tak elok-elok lagi.. Jadi mummy memang tak larat nak dukung Ahmad lama-lama. Mujur la ada dedi Ahmad bantu mummy kat sini. Lama dedi cuti untuk spend time dengan Ahmad. best!! Mummy ambil kesempatan untuk berurut betulkan peranakan tu, macam dah terkehel sikit hehehhh.. now still rasa senak tu :( Apapun mummy gagahkan juga untuk Ahmad. Mummy dan Ahmad buat pertama kalinya berjalan jauh selepas habis pantang. Of course la dedi yang drive :)

Kami telah melalui perjalanan daripada Kuantan ke Selayang. Ahmad sangat behave dalam kereta, kecuali bila lapar mula la dia hilang sabar, serius macam mummy..hihi... Alhamdulillah, stok susu segar chilled cukup-cukup untuk Ahmad sepanjang perjalanan tu. In syaa Allah kami akan travel ke Johor pulak lepas Ahmad selesai checkup di HKL.

Sekarang Ahmad, mummy and dedi ada di Selayang. Esok kami akan ke HKL untuk appointment dengan pakar bedah mulut. Maaf kawan-kawan di KL, mana-mana yang tak sempat nak inform dan jumpa sebab kami agak rushing. Lagipun Ahmad nak spend time dengan atok dan opah kat rumah.. Happy sangat diorang sebab Ahmad ada kat sini. Siap belikan tilam dan tempat mandi. Hehe. Thank you atok and opah!

Later mummy akan cerita pasal appointment di HKL tu ye. Takde apa nak update sangat ni. Tajuk je panjang..entry pendek jerrrr.. Huhu..nite!

muka hepi lepas dapat suntikan. haha.. kembangnya rambut ko nakk~

No comments:

Post a Comment